...úvodem



Není to divné? Každý chce být šťastný, ale kde se to máme naučit? 
Narodíme se, začneme chodit do školy. Studujeme matematiku. Učíme se o hemoglobinu a Himalajích. Ale nikdy nestudujeme štěstí. 

Sama sebe jsem se ptávala „Proč jsou někteří lidé pořád šťastní?“ Přemýšlela jsem stylem „Jsou šťastní lidé chytřejší než ostatní?“ „Nebo jsou šťastní lidé příliš hloupí, aby si uvědomili, že by měli být nešťastní?“
Když jsem byla malá, vždy jsem snívala o budoucnosti. Jakmile jsem se konečně dostala do budoucnosti, byla jsem vždy zklamaná. Všimla jsem si, že ŽIVOT JE TĚŽŠÍ NEŽ VYPADÁ! 


A tak jsem došla k víře: Jsou dva druhy filozofie – akademická a osobní. 

Tvou osobní (každodenní) filozofií je ta, co se opravdu počítá. Tvá osobní filozofie je to, v co věříš každý další den – v práci, ve vztahu k penězům, starostech, neúspěchu, přátelství, rodině, budoucnosti.
            Každodenní filozofie je to, čímž si vysvětlujeme svá „nahoře“ a „dole“. Je to ten základ, na kterém stavíme náš život. Je to jako když se tvrdí…. „Všechno se děje z nějakého důvodu“ nebo „neštěstí jsou příležitosti“ nebo „všichni muži jsou hovada!“ Tyto názory jsou osobního charakteru. 
Naše osobní filozofie je čočka, přes kterou sledujeme každý problém a každou příležitost. Často nám mají najít důvod k setrvání a bojování, nebo vzdání se. ¨

Lidé, kteří žijí šťastně nemusí být nutně nejchytřejší, nejbohatší nebo nejtalentovanější. Pěstují si však osobní filozofii, která jim dodává pocit štěstí.


A o čem je filozofie akademická?

Například - skupina řeckých filozofů nazývaných Skeptici říkají „člověk může dosáhnout klidné mysli, pokud v nic nevěří“. Copak se dá se v toto věřit? 

Anebo učení Sokrata, který řekl: 
a) nic skutečně neexistuje, proto 
b) pokud něco existuje, nebudeš o tom vědět, a proto 
c) neexistuješ! 
Jak ale můžeš použít tuto informaci ke svému užitku? Představ si…zastaví tě dopravní policajt, který řekne „řekni mi jeden důvod, proč bych tě neměl účtovat za překročení rychlosti.“ A ty mu řekneš „Neexistuješ!“ 


Shrnuto a podtrženo: Zajímáš-li se blíže studiem filozofie, zjistíš dvě věci - většina filozofů nebyla vůbec šťastná a spousta z nich byli matematikové!

Komentáře